Lidl-yllätys odottaa Suomea? – ”Voi olla vielä isompi” | Uusi Suomi

DSC00035

Lidl-yllätys odottaa Suomea? – ”Voi olla vielä isompi” | Uusi Suomi

Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtaja Kari Luoto ei puhuisi vielä Suomen ruokakaupan uusjaosta tai suuresta murroksesta. Silti saksalaisketju Lidlin kasvu ravistelee päivittäistavarakauppaa, Luoto myöntää.

Analyysiyhtiö Nielsen arvioi maaliskuussa, että Lidlin hallussa oli vuonna 2013 jo noin 6,6 prosenttia Suomen päivittäistavaramarkkinasta. Luodon mukaan Päivittäistavarakauppa ry:ssä arvioidaan, että Lidlin markkinaosuus voi todellisuudessa olla tätäkin suurempi.

Nielsen kokoaa lukunsa päivittäistavarakaupan myymälärekisteristä, jonka tiedot kootaan yhdessä kauppojen kanssa. Lidlin markkinaosuus on kuitenkin arvio eri tietolähteistä, ei myymälärekisteristä.

–Mitä Lidl on itse kertonut lukujaan, niin kasvu saattaa hyvinkin olla vielä Nielsenin arviotakin isompaa, Luoto sanoo Uudelle Suomelle.

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

w

Verbinde mit %s