Gigantin mainoksessa tärähtäneen näköinen mies yrittää myydä HALVALLA!

HUOMIO! Hintoja on puristettu nyt oikein isolla kädellä! Gigantin suoramainostabloidissa tärähtäneen näköinen julkimo yrittää kertoa minulle, että tarjolla on „shokkihintaan!“ pesukone. LG maksaa vain 444 €. Lehden viestinä on „Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.“

Seuravalla sivulla on vielä halvempia pyykkikoneita ja „Polkaistiin hinnat todella alas“. Kiva, että ajattelevat kukkaorani. Voin ostaa nyt ja maksaa kymmenessä tasaerässä takaisin. Muutaman sadan euron ostoksen voi siis hankkia velaksikin.

Nyt hippulat vinkuen Giganttiin kotiteattereita ostamaan! Tarjolla on Full-HD, kahdella virittimellä ja 160 GB:n kovalevyllä jne. Telkkareita tarjotaan.

ATK-puoellakin „PURISTIMME HINTOJA oikein urakalla!“

Tarjolla on uutuuksi, erikoisuuksia, vekottimia ja vempaimia. Mutta, kuka selvittää, minne kaikki vempaimet mahtuvat? Pitäisikö minun sännätä Giganttiin ja innostua osamaksutarjouksista? Nouseekon niitten arvo, kun lama haihtuu kuin kuppaa töölööstä?

Kertokaa se minulle. Olenko epäisanmaallinen, jollen tartu Gigantin koukkuun? Olemme Gigantin asiakkaita ja olemme ostaneet kamoja tarpeeseen, mutta nyt olen hämmentynyt, pitäisikö säälistä raahautua kauppaan, jonka mainoksessa julkimo hullun kiilto silmissä vakavissaan tarjoaa minulle kamoja, joita en tällä hetkellä tarvitse?

Pitäisikö soittaa psykiatrille? Miten ratkaisen ristiriidan?

12 Kommentare zu „Gigantin mainoksessa tärähtäneen näköinen mies yrittää myydä HALVALLA!

  1. hakki47,

    Mietin, että onko tällaisesta aikaisempaa kokemusta? Onko elämäviisaudesta apua näissä lamatalkoissa? Yritän viisastella, että „joo, joo“, mutta tosiaan, tämä on uusi tilanne ja romulaatikosta ei löydy valmista ratkaisua. Tämän pulmapaketin kanssa pitää dilkata sellaisena kuin se esiintyy. Se on kohdattava aidosti ja kiemurtelematta.

    Oletan, että maailmassa on aivan liian paljon tuotantoa, jota ei tarvita, mutta viisauteni ei riitä määrittelemään, minkä firman ovet pitäisi laittaa säppiin. Vielä vaikeampaa on sanoa, mikä on se uusi, joka vielä menee kaupaksi tämän „ryssäyksen jälkeen“.

  2. Ja paljon kylmemmäksi vielä käy. On hatunnoston arvoinen asia kun ihmiset uskaltavat tuoda omia kokemuksiaan, tuntemuksiaan, pelkojaan ja ratkaisujaan esille. Todellisista pohteista puhumista emme juurikkaan ole ennen osanneet. Toivottavasti se luo entistä parempia mahdollisuuksia kestää ja kehittyä.

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Google Foto

Du kommentierst mit Deinem Google-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

Verbinde mit %s