Digitaaliset Nuppineulakartat

IT Conversation on mielenkiintoinen Podcast (audioäänite). Asiantuntijat kommentoivat Web 2.0, Mobilea, Wikipedia ja linkittämässäni PushPin sovelluksia. Push-Pin tarkoittaa nuppineulaa. Käyttäjä kirjoittaa osoitteensa muutamaan ruutuun, josta tieto siirtyy palvelimen tietokantaan ja tuloksena on karttapohjainen näyttö, josta näkee kaverinsa, kumppaninsa tai matkareittinsä. Sovellus olisi mielenkiintoinen lisuke Pressoon; näkisimme, mistä bloggaajat ovat kotoisin?

Nuppineulakartasto on hyödyllinen apuväline matkablogin kirjoittajalle. Karttapohjaisia sovelluksia saa käyttöönsä ilmaiseksi. Voitte tutustua yhteen esimerkkiin KK-Net blogin alahelmassa, jossa on kartason lisäksi myös kuvia. Matkailualan yritykset voivat esitellä mielenkiintoisimmat kohteensa, kansainvälinen yritys tytäryhtiönsä, käyttömahdollisuuksia on tonneittain.

  • Tekijät odottavat käyttäjämäärien lumipalloeffektiä
  • Kartoilla voi leikitellä, mutta niillä voi tehdä hyödyllisiä asioita
  • Flickrin nousu käynnistyi Tyynenmeren tsunamin takia
  • Kukaan ei tiedä, miten homma lähtee käyntiin, arvioi eräs rakentaja
  • MySpace: 250 000 henkilöä ilmoittautuu päivittäin
  • Karttapohjaiset sovellukset eivät tähtää yhtä suuriin lukuihin
  • Maantieteellinen sijainti on mielenkiintoinen joissakin sovelluksissa
  • Miljoonia asioita voidaan tehdä nuppineulakartoilta
  • Tragedia nosti Flickr’n pienestä valokuvagalleriasta Web 2.0 menestystarinaksi
  • Mitä kauheaa näillä tiedoilla voidaan aikaansaada?
  • Ikävät asiat ovat myös mahdollisia nuppineulakartoilla
  • Karttoja valvotaan tiukasti

Since late 2005 we have seen an explosion in pushpin applications – consumer-facing web sites that let users mark, describe, and share places on a map. We don’t yet know whether this is a fad like Friendster or a category killer like Wikipedia. In this session, Where 2.0 conference co-chair Nat Torkington puts the tough questions to Di-Ann Eisnor of Platial, Ben Nolan of Zopto.com, and Josh Peterson of 43places.com on money, viability, privacy, and growth. You’ll learn who’s doing what, why, and who has the best chances of succeeding.

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Google Foto

Du kommentierst mit Deinem Google-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

Verbinde mit %s