Mobilen vapautusliike

Kertomuksesi [Saarikko] pitäisi herättää puhelinyhtiöt miettimään palvelujensa luonnetta. Verkossa pelkillä sivukäynneillä ei enää ole mainostilastoinnin kannalta suurtakaan merkitystä. Olennaista on, miten paljon ihmiset kuluttavat aikaa välineen kanssa, palvelussa; sen sisällä. Tyhjästä on paha nyhjästä. Tyhjä sisältö ei kiinnosta ketään. On oltava jotain ja tämä UGC prosenttiliike on avainasemassa.
VAIN YKSI PROSENTTI TUOTTAA SISÄLTÖJÄ

Kuka meistä ryhtyyy tuottamaan ilmaiseksi sisältöjä puhelinpalveluihin, jos jokaisesta postauksesta pitää vielä maksaa omasta pussita. Ilmaiseen ympäristöön siirään harakanvarpaitani. Skype ja Symbian tuo lisää myrkkyä puhelinfirmojen toimintaan. Skype ja eBay tajuavat yhteisöjen merkityksen. Ei minulla ole kännykässä mitään yhteisöllisyyden tynnetta. Siellä on vain valmiiksi valittuja puhelinnumeroita. Skype-yhteyteni muodostavat jo tärkeän sosiaalisen yhteisön. Eli audio siirtyy IP- ympäristöön. Tietenkään kuvaamasi malli ei koske nopeasti tuiki tavallisia kuluttajia, mutta tämä yhden prosentin UGC porukka on tärkeä.

INDEPENDENT

Sillä porukalla (1 %, joka tuottaa ilmaiseksi sisältöjä) on varaa liikkua siellä, missä huvittaa. Heitä / meitä eivät sido määräykset ja säädökset. Independent, riippumaton, avoimuus ovat avainsanoja. Aika on rahaa. Lyhyt aika on vähän rahaa. Pätkätarpeiden tyydyttäminen puhelimella on huonoa politiikkaa puhelinoperaattoreilta

VALLANKUMOUS MOBIILIVERSTAALLA

  1. Kerätään Suomen intensiivisimmät Indpendit sisältöduunarit (UGC: bloggaajat, mobcastaajat, webcastaajat ja IRC-gallerioija) trenditehtaaseen, joka ottaa tavoitteekseen mobiilipalvelujen mullistamisen
  2. Heille joku taho (en sano ääneen) tarjoaa vapaata kaistaa, aikaa ja julkaisutilaa rajoittamattomasti
  3. Pannaan jenkkavehkeet soimaan: murretaan mobilepalvelujen kuollut tila
  4. Tuotetaan uusia mobiilitrendejä: kaikki alkaa tuotannosta. YouTube ei olisi mitään ilman UGC-porukkaa
  5. Blogeja ei olisi olemassa ilman ”meitä” (tarkoitan 70 miljoonaa), jotka kirjoittavat päivästä toiseen asiasta ja Aasian vierestä

SUOMI TARVITSEE MEITÄ

Nokia pärjää ilman muutamaatuhatta suomalaisnörttiä, mutta mobilen menestys on Nokiaa laajempi ilmi. IRC on täältä. SMS lutiin Finlandiassa. The next big thing voidaan myös luoda täällä. Ei yksittäisenä keksintönä, vaan social collaboration operaationa, joka panee piilevät voimavarat liikkeelle. Uskon, että voimme onnistua. Tunnen tärkeitä pelinavaajia. Te tunnetti niitä tuhatmäärin enemmän.

  1. Saarikko
  2. Takapiru

Hyvää illanjatkoa, toivoo Helge K.

LÄHDE PRESSON BLOGITIEDOT

PS: Janne Saarikko on elämän moniottelija: innovaatioyrittäjä, designkirjoittaja, gastronomi, digifriikki, empaatti ja ennen kaikkea ymmärryksen tavoittelija.

PS2: Takapiruna oleminen on minulla verissä. Olin 34 vuotta Takapiruna moninkertaisestikin: Ensinnäkin perustamani Takapiru Oy:n omistajana.Toiseksi samaisen yrityksen takapiruna (etten sanoisi pääpiruna) toimitusjohtajan roolissa. Takapirusta tuli minulle myös yleinen kutsumanimi: kukapa nyt Kurt Linderoosin nimeä muistaisi – ainakaan sitä sukunimen e-kirjainta. Myytyäni Takapirun kiinteistön yrityksen osakekantana joulukuussa 2005 tuli Takapirusta nykyisen yritykseni – Oy Personal EU United Brains Ltd:n – aputoiminimi. Ja minusta sen epävirallisempi takapiru. Yhtä kaikki, muutamia oleellisia asioita tässä EU-Suomessamme aion joka tapauksessa potkia eteenpäin – ja mikäpä sen parempi työkalu siihen kuin paimenkirjeet. Yltyvin yhteistyöhaastein
Kurre Linderoos

www.personaleu.net

kurt.linderoos@takapiru.fi

PS3: Tämä on esimerkki WordPressin sivuista. Voit kertoa tällä sivulla lisää itsestäsi tai sivustostasi, jotta lukijasi voivat tutustua sinuun ja tavoitteisiisi. Voit luoda rajattomasti sivuja ja alisivuja ja hallita sivustosi kaikkea sisältöä WordPressin avulla. Tyhmyytäni on tää, en tiedä, miten voin muuttaa omaa Tietoja -sivuani. Kuka osaa, teitää?

Mainokset

One thought on “Mobilen vapautusliike

  1. KUVELINAIKAKAUSI KÄYNTIIN!

    Tämä dotcomin ja mobiilin yhteispeluuttaminen on sinänsä hyvä juttu, mutta meillä on kohta joka tönössä digiteevee ja sitäkin voi peluuttaa kännykällä ja spostilla. Nyt kansakunnan päiväkanavat täyttävä kilpahömppätyhmyytys voitaisiin varmasti kanavienkin hurraahuudoin korvata jollain imagoa ja katsojalukuja paljon nostavammalla, joka voisi vaikka maksaakin jonkun hilun.

    Jotta kuvelinaikakauden (dotcom – mobiili – digiteevee) rajaton viestivirta joka suuntaan saataisiin vauhtiin, suosittelen jokaiselle näillä osa-alueilla toimivalle pienyrittäjällekin hankkiutumista ajatustenvaihtoon kahden noita muita osa-alueita edustavan kolleegan kanssa. Näin yleis- ja erikoistietämyskin pääsisivät innovatiiviseen kehitysyhteistyöhön. Eikä se valtakunnan, saati sitten koti-EU -tasolla olisi mikään pikku innovaatiovyöry.

    Innovative interactivity!
    Kurre
    http://www.personaleu.eu

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s