Kallasvuo survoo Web 2.0 kännyköihin

Kohta elämme ajasta ja paikasta riippumattomassa käyttäjälähtöisessä tuotantoympäristössä, jossa moni tuottaa monelle tietoa ja viihdettä kaikesta mahdollisesta ja nautimme (user experience) tätä kaikkea tulitikkuaskin kokoisesta telkkarista (näytöstä). Web 2.0 on arvatenkin liian hyvä juttu jätettäväksi Internetiin, koska kohta kännykän käyttö rajoittuu kauppalistan laajentamiseen (muistiko munat ja makkarat, maito on lopussa ja oliko iltalehdessä jotain kiinnostavaa…). Kännykällä bloggaavia lienee jo näilläkin sivuilla, mutta tämä on vasta alkua. Uskokaa, keksimme vielä sellaisen villityksen, joka jättää SMS:n historiaan. Web 2.0 ideana on, että joku keksii idean ja muut tuottavat ilmaiseksi sisällön. Meitähän riittää. Ja julkaisupinnan rakentaja korjaa jossain vaiheessa potin, kun saitti siirtyy Yahoolle, Googlelle tai eBaylle. Mutta kohta meillä suomalaisillakin on mahdollisuutemme. Nokia haluaa Web 2.0 ominaisuudet muutaman millin paksuisiin taskukoneisiin.

Commerce Culture Coolness

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s